fredag, februari 11, 2011

Första filmerna till Den Magiska Biodagen

Idag släpptes de två första titlarna som kommer visas på Den Magiska Biodagen i Alingsås i år.
Först ut är den australiensiska filmen Primal, som jag inte hört talas om innan. Det verkar vara någon slags australiensisk monsterskräckis, blir kul att se vad det kan vara! Australien kan ju göra bra film inom genren, vilket jag tycker de visade med 2009 års The Loved Ones, som var en riktigt elak film.

Den andra filmen som idag tillkännagavs är Lucio Fulci's zombieklassiker City of the Living Dead, eller Paura Nella Citta Dei Morti Viventi, som den så vackert heter på italienska. Den har jag sett ett par gånger innan, men det skadar inte att se den igen, då jag gillar den! En film med en väldigt speciell atmosfär och ett mycket märkligt slut. Var dessutom ett par år sen jag såg den, så det blir finemang att se den på bioduken!

Intressant öppning för ett program som jag tror kan bli starkt, bara hoppas på att det fortsätter i denna veva. Kolla gärna in hemsidan www.denmagiskabiodagen.se för mer info!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar